#megújuló energia




Teljesen felborult a napelemes piac: hiába az állami támogatás, azok jártak jól, akik inkább saját pénzből fejlesztettek
 

Teljesen felborult a napelemes piac: hiába az állami támogatás, azok jártak jól, akik inkább saját pénzből fejlesztettek

Miközben a napelemes rendszerre pályázók csalódottak és sorra mondják vissza pályázataikat a kormány múlt heti döntése nyomán, mások az utolsó pillanatokat is kihasználják, hogy még be tudják adni csatlakozási igényeiket, mielőtt ellehetetlenítik a hálózathoz való csatlakozásukat. Úgy néz ki, több szempontból is az járt jól, aki nem várt az állami pénzre, és saját zsebből ugrott a fejlesztésnek, annál is inkább, mert úgy tűnik, az állam nem csak lefújta a következő pályázati kört, de a korábban jóváhagyott támogatásokat sem akarja egyelőre kifizetni.






Befulladhatnak az ingyen napelemes pályázatok, kongatja a vészharangot a napelemes szövetség
 

Befulladhatnak az ingyen napelemes pályázatok, kongatja a vészharangot a napelemes szövetség

Az általános drágulás miatt már kevés a pályázat kiírásakor meghatározott 485 ezer forintos kilowattonkénti költség a napelemes ágazat szereplői szerint. A kivitelezők ráadásul nem tudják benyújtani a már telepített rendszerekre vonatkozó elszámolásokat, és nem tudják, mikor juthatnak pénzükhöz. A kivitelezőknek 90 milliárd forintja áll az eszközökben, sokan azonnal leállították a munkálatokat.







Az otthoni mélygarázsokban is terjed az autótöltés, de honnan lesz elég áram ehhez?
 

Az otthoni mélygarázsokban is terjed az autótöltés, de honnan lesz elég áram ehhez?

2035-től már csak tisztán elektromos személyautókat lehet forgalomba helyezni. Ez nemcsak az elektromos szolgáltatókat állítja új kihívás elé (részben a gyorstöltőállomások kiépítése miatt), de az ingatlanfejlesztőket is: a meglévő elektromos kapacitásokkal kell úgy gazdálkodniuk, hogy jusson elég áram egy lakó- vagy irodaépület lakásai, irodái, közös helyiségei, valamint a mélygarázsokban mindinkább igényelt autótöltők ellátására is. Novotny Dénes, az Alteo Nyrt. e-mobilitási leányvállalata, az Altego Kft. ügyvezetője segítségével azt mutatjuk be, miként sikerült ezt megoldani az angyalföldi Kassák Passage esetében, ahol a 300 autóbeállóhely ötödénél építettek be saját, névre szóló töltőt. Hogyan lehet előteremteni az ehhez szükséges teljesítményt, miként lehet használni, mennyire éri meg, és mire számíthatunk a jövőben, ahogy egyre nagyobb igény támad az otthoni autótöltésre?

hvg.hu hvg.hu